Posledná epizóda

Najpopulárnejšie hry

Najčítanejšie

Life is Strange True Colors Recenzia screenshot 4

Face2Face: Keď technológia konečne dorovná emócie

Séria Life is Strange je skvelým príkladom toho, ako technológia obmedzuje emócie.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš Marek Jaroš

Séria Life is Strange je na trhu už nejaký ten čas. Od roku 2015 sme sa dočkali troch plnohodnotných dielov. Hoci sa postavy a príbehy vo väčšine z nich líšili, jedno majú tieto hry predsa len spoločné - obrovskú dávku emócií.

Radosť, smútok, strach, hnev, prekvapenie, smiech, plač či beznádej. To všetko ste pri postavách v prvých troch dieloch našli. No našli ste to len v scenári. Vďaka obmedzeným technológiam sa niečo takéto len málokedy podarilo vývojárom hodnoverne preniesť na monitory hráčov.

Life is Strange: True Colors vykročilo správnou nohou

Za posledných 6 rokov sa z nenápadnej hry od štúdia Dontnod stala plnohodnotná značka. Jej popularita je aj napriek slabšiemu Life is Strange 2 stále veľká. A pre vydavateľa, Square Enix, by preto bola škoda nepriniesť ďalšie zaujímavé príbehy z tohto univerza.

Life is Strange: True Colors však potrebovalo vyriešiť tie najväčšie problémy. Dlhé rozostupy medzi epizódami a technologickú stránku hry. Hra vyjde v jednom kuse, všetky epizódy naraz. Prvý bod by sme teda mali.

Ale čo technická stránka? Nechápte ma zle, vizuál hry mi nevadí. Práve naopak, príde mi veľmi zaujímavý a pevne spätý s touto sériou. Problémom boli animácie. Neviem, či predchádzajúci vývojári nemali budget či čas, alebo sa im jednoducho nechcelo. True Colors však má plný mocap a je to to najlepšie, čo sa hre mohlo stať.

Radosť na hru pozerať

Doterajšie ukážky vyzerajú skvelo. Svet je pekný, farebný. Do toho sa nám rysuje zaujímavý príbeh. No a konečne, z postáv je vidno naozajstné emócie.

Life is Strange True Colors Recenzia screenshot 1

Life is Strange: True Colors vám dopraje väčšiu slobodu

Vývojári uvoľnili na svojom YouTube kanáli úvodnú scénu z hry. Na videu, ktoré má necelé dve minúty, môžme vidieť hlavnú predstaviteľku hry, Alex. Sme svedkami toho, ako ňou lomcujú emócie. Ako je pri rozhovore so sociálnou pracovníčkou neistá a hanblivá. Vidíme každú emočnú nuansu v jej tvári. Dovolím si tvrdiť, že počas tých necelých dvoch minút sa ku mne dostalo viac emócií, ako z celého Life is Strange 2 dokopy.

Je skvelé vidieť hru, na ktorú sa tak veľmi teším, konečne vystúpiť z okov slabých animácií. Štúdio Deck Nine si naplno uvedomilo dva hlavné nedostatky Life is Strange hier. Neboli to zlé príbehy či nezaujímavé postavy. Ale slabé animácie a dlhé pauzy. A je super, že práve tieto dva body v spolupráci so Square Enix vyriešili. Ak si udržia štandardy série, fanúšikovia, ale aj noví hráči, sa majú na čo tešiť.

Viac kritických článkov nájdete v samostatnej kategórii Face2Face.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš

Marek Jaroš

The Last of Us, Life is Strange či God of War, to je moje 😄 S Lukášom to na webe ťahám už od roku 2013. Navyše, od mája 2020 ma môžete počuť aj v našom CH Podcaste.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený