Face2Face: Keď technológia konečne dorovná emócie
Séria Life is Strange je skvelým príkladom toho, ako technológia obmedzuje emócie.
Séria Life is Strange je na trhu už nejaký ten čas. Od roku 2015 sme sa dočkali troch plnohodnotných dielov. Hoci sa postavy a príbehy vo väčšine z nich líšili, jedno majú tieto hry predsa len spoločné - obrovskú dávku emócií.
Radosť, smútok, strach, hnev, prekvapenie, smiech, plač či beznádej. To všetko ste pri postavách v prvých troch dieloch našli. No našli ste to len v scenári. Vďaka obmedzeným technológiam sa niečo takéto len málokedy podarilo vývojárom hodnoverne preniesť na monitory hráčov.
Life is Strange: True Colors vykročilo správnou nohou
Za posledných 6 rokov sa z nenápadnej hry od štúdia Dontnod stala plnohodnotná značka. Jej popularita je aj napriek slabšiemu Life is Strange 2 stále veľká. A pre vydavateľa, Square Enix, by preto bola škoda nepriniesť ďalšie zaujímavé príbehy z tohto univerza.
Life is Strange: True Colors však potrebovalo vyriešiť tie najväčšie problémy. Dlhé rozostupy medzi epizódami a technologickú stránku hry. Hra vyjde v jednom kuse, všetky epizódy naraz. Prvý bod by sme teda mali.
Ale čo technická stránka? Nechápte ma zle, vizuál hry mi nevadí. Práve naopak, príde mi veľmi zaujímavý a pevne spätý s touto sériou. Problémom boli animácie. Neviem, či predchádzajúci vývojári nemali budget či čas, alebo sa im jednoducho nechcelo. True Colors však má plný mocap a je to to najlepšie, čo sa hre mohlo stať.
Radosť na hru pozerať
Doterajšie ukážky vyzerajú skvelo. Svet je pekný, farebný. Do toho sa nám rysuje zaujímavý príbeh. No a konečne, z postáv je vidno naozajstné emócie.
Vývojári uvoľnili na svojom YouTube kanáli úvodnú scénu z hry. Na videu, ktoré má necelé dve minúty, môžme vidieť hlavnú predstaviteľku hry, Alex. Sme svedkami toho, ako ňou lomcujú emócie. Ako je pri rozhovore so sociálnou pracovníčkou neistá a hanblivá. Vidíme každú emočnú nuansu v jej tvári. Dovolím si tvrdiť, že počas tých necelých dvoch minút sa ku mne dostalo viac emócií, ako z celého Life is Strange 2 dokopy.
Je skvelé vidieť hru, na ktorú sa tak veľmi teším, konečne vystúpiť z okov slabých animácií. Štúdio Deck Nine si naplno uvedomilo dva hlavné nedostatky Life is Strange hier. Neboli to zlé príbehy či nezaujímavé postavy. Ale slabé animácie a dlhé pauzy. A je super, že práve tieto dva body v spolupráci so Square Enix vyriešili. Ak si udržia štandardy série, fanúšikovia, ale aj noví hráči, sa majú na čo tešiť.
Viac kritických článkov nájdete v samostatnej kategórii Face2Face.
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa